ORA-16179

ORA-16179: INCREMENTAL CHANGES TO "log_archive_dest_2" NOT ALLOWED WITH SPFILE

Cause :-

Modifying log_archive_dest_2 will return this error for invalid syntax. This parameter is dynamic and can be changed using the ALTER SYSTEM/ALTER SESSION statement.

SQL> ALTER SYSTEM SET LOG_ARCHIVE_DEST_2='\app\oradata\ARCHIVE2' SCOPE=BOTH;
ALTER SYSTEM SET LOG_ARCHIVE_DEST_2='D:\app\oradata\ARCHIVE2' SCOPE=BOTH
*
ERROR AT LINE 1:
ORA-32017: FAILURE IN UPDATING SPFILE
ORA-16179: INCREMENTAL CHANGES TO "log_archive_dest_2" NOT ALLOWED WITH SPFILE

Solution:-

SQL> ALTER SYSTEM SET LOG_ARCHIVE_DEST_2='LOCATION=\app\oradata\ARCHIVE2' SCOPE=BOTH;

SYSTEM ALTERED.

No comments:

ORA-08004: sequence IEX_DEL_BUFFERS_S.NEXTVAL exceeds MAXVALUE

 Error:- IEX: Scoring Engine Harness Error - ORA-08004: sequence IEX_DEL_BUFFERS_S.NEXTVAL exceeds MAXVALUE (Doc ID 2056754.1) SYMPTOMS:- Yo...