Oracle R12 Apps Tables Lists

Inventory Tables

Inventory Parameter Setup Table


1.      MTL_PARAMETERS – Inventory Control Options and Default

  1. MTL_PICKING_RULES
  2. MTL_ATP_RULES

4.      BOM_CALANDARS – Workday Calandars

 
Inventory Setup Tables

  1. MTL_SYSTEM_ITEMS_B – Inventory Item Definitions

    • INVENTORY_ITEM_ID             
    • ORGANIZATION_ID
    • DESCRIPTION                           
    • BUYER_ID                              
    • ACCOUNTING_RULE_ID                    
    • INVOICING_RULE_ID                     
    • PURCHASING_ITEM_FLAG  
    • SHIPPABLE_ITEM_FLAG  
    • CUSTOMER_ORDER_FLAG            
    • BOM_ENABLED_FLAG            
    • INVENTORY_ITEM_FLAG           
    • PURCHASING_ENABLED_FLAG        
    • CUSTOMER_ORDER_ENABLED_FLAG  
    • LOT_CONTROL_CODE 
    • INVENTORY_PLANNING_CODE
    • MRP_PLANNING_CODE
    • ATP_FLAG

  1. MTL_LOT_NUMBERS  -- Lot Number Definitions
·         Inventory_Item_Id
·        Organization_id
·        Lot_Number

  1. MTL_MATERIAL_TRANSACTION
    • Transaction_id

  1. MTL_ITEM_TEMPLATES – Item Template Definitions
    • TEMPLATE_ID   
    • TEMPLATE_NAME 
    • DESCRIPTION   

  1. MTL_ITEM_TEMPL_ATTRIBUTES – Item Attributes and Attribute Values to a Template.

    • TEMPLATE_ID   
    • ATTRIBUTE_NAME
    • ATTRIBUTE_VALUE
    • SEQUENCE              
    • ATTRIBUTE_GROUP_ID    
    • REPORT_USER_VALUE     

  1. MTL_ITEM_STATUS – Material Status Definitions
    • INVENTORY_ITEM_STATUS_CODE

  1. MTL_PENDING_ITEM_STATUS
  2. MTL_INTERORG_PARAMETERS
  3. MTL_UOM_CONVERSIONS

  1. MTL_ITEM_LOCATIONS
Definitions for stock locators.

  1. MTL_ITEM_SUB_INVENTORIES

    • INVENTORY_ITEM_ID     
    • ORGANIZATION_ID       
    • SECONDARY_INVENTORY   
    • MIN_MINMAX_QUANTITY           
    • MAX_MINMAX_QUANTITY           
    • INVENTORY_PLANNING_CODE       

  1. MTL_SERIAL_NUMBERS

    • INVENTORY_ITEM_ID
    • SERIAL_NUMBER         

  1. MTL_TXN_REQUEST_HEADERS_V (Move Order Header Screen)

    • REQUEST_NUMBER
    • HEADER_STATUS_DISPLAY

  1. MTL_TXN_REQUEST_LINES_V
    • INVENTORY_ITEM
    • TO_SUBINVENTORY_CODE
    • TRANSACTION_TYPE_NAME
    • QUANTITY

PO Requisition Headers Entry


Table - PO_REQUISITION_HEADERS_V
            Base Table for PO Requisition Header
            Columns
·        REQUISITION_HEADER_ID         
·        PREPARER_ID                   
·        DESCRIPTION                   
·        NOTE_TO_AUTHORIZER             
·        VENDOR_ID             

Table - PO_REQUISITION_LINES_V
            Base Table for PO Requisition Lines
            Columns
·        ROW_ID                
·        REQUISITION_HEADER_ID 
·        REQUISITION_LINE_ID   
·        LINE_NUM              
·        LINE_TYPE             
·        LINE_TYPE_ID          
·        ITEM_ID               
·        ITEM_REVISION         
·        CATEGORY_ID           
·        ITEM_DESCRIPTION      
·        QUANTITY              
·        QUANTITY_RECEIVED     
·        QUANTITY_DELIVERED    
·        QUANTITY_CANCELLED              

PO Entry



Table – PO_HEADERS_V
            Base Table for PO Header
            Columns
·        PO_HEADER_ID
·        VENDOR_ID             
·        VENDOR_SITE_ID        
·        VENDOR_CONTACT_ID     
·        SHIP_TO_LOCATION_ID   
·        BILL_TO_LOCATION_ID   

Table - HR_LOCATIONS_ALL
            Columns
·        LOCATION_ID
·        INVENTORY_ORGANIZATION_ID

Table - PO_LINES  
             Base Table/View for PO Lines
            Columns
·        PO_LINE_ID            
·        PO_HEADER_ID          

Table - PO_LINE_LOCATIONS_V
            Base table/view for PO Shipments
            Columns
·        ROW_ID                        
·        PO_HEADER_ID                  
·        PO_LINE_ID                    
·        LINE_LOCATION_ID              
·        SHIPMENT_NUM                  
·        SHIPMENT_TYPE                 
·        SHIP_TO_ORGANIZATION_ID       
·        SHIP_TO_ORGANIZATION_CODE     
·        SHIP_TO_LOCATION_ID           
·        SHIP_TO_LOCATION_CODE         
·        QUANTITY                      
·        QUANTITY_ACCEPTED             
·        QUANTITY_BILLED               
·        QUANTITY_CANCELLED            
·        QUANTITY_RECEIVED             
·        QUANTITY_REJECTED             


Suppliers


Table – AP_VENDORS_V
            Base table/view for Supplier
            Columns
·        VENDOR_ID                     
·        VENDOR_NAME                   
·        VENDOR_NUMBER                 
·        EMPLOYEE_ID                   
·        VENDOR_TYPE_DISP              
·        CUSTOMER_NUM                  
·        PARENT_VENDOR_ID              
·        PARENT_VENDOR_NAME            
·        PARENT_VENDOR_NUMBER          
·        SHIP_TO_LOCATION_ID           
·        SHIP_TO_LOCATION_CODE         
·        SHIP_TO_LOCATION              
·        BILL_TO_LOCATION_ID           
·        BILL_TO_LOCATION_CODE         
·        BILL_TO_LOCATION              

Table – AP_VENDOR_SITES_V
            Base Table for Supplier Sites
            Columns
·        ROW_ID                
·        VENDOR_SITE_ID        
·        VENDOR_ID             
·        VENDOR_SITE_CODE      


Table – PO_VENDOR_CONTACTS_V
            Base Table for Supplier Contacts
            Columns

·        VENDOR_CONTACT_ID             
·        VENDOR_SITE_ID                
·        INACTIVE_DATE                 
·        FIRST_NAME                    
·        MIDDLE_NAME                   

Request For Quotation (RFQ)


Table – PO_HEADERS_RFQQT_V
            Base Table for RFQ Header
            Columns

·        ROW_ID                        
·        PO_HEADER_ID                  
·        STATUS                        
·        REVISION_NUM                  
·        VENDOR_ID                      
·        VENDOR_NAME                   
·        VENDOR_SITE_ID                
·        VENDOR_SITE_CODE              
·        VENDOR_CONTACT_ID                           

Table – PO_LINES_RFQQT_V
            Base Table for RFQ Header
            Columns
·        PO_HEADER_ID                  
·        PO_LINE_ID                    
·        ITEM_ID                       
·        ITEM_REVISION                 
·        CATEGORY_ID                   
·        ITEM_DESCRIPTION              
·        UNIT_MEAS_LOOKUP_CODE         
·        PRIMARY_UNIT_CLASS            
·        UNIT_PRICE                    
·        VENDOR_PRODUCT_NUM            
·        MIN_ORDER_QUANTITY            
·        MAX_ORDER_QUANTITY            
·        NOTE_TO_VENDOR                

Table – PO_RFQ_VENDORS_V
            Base Table for RFQ Suppliers 
            Columns
·        ROW_ID                 
·        PO_HEADER_ID          
·        SEQUENCE_NUM          
·        VENDOR_ID             
·        VENDOR_NAME           
·        VENDOR_SITE_ID        
·        VENDOR_SITE_CODE      
·        VENDOR_CONTACT_ID     
·        VENDOR_CONTACT        


Oracle Order Management (OM) Tables


  1. Orders and Returns

Diagram 1 shows the tables and relationships that store order header
and line information. This diagram also shows the tables and
relationships that link directly to order and line tables.

     Tables

      OE_ORDER_HEARDS_ALL
      (HEADER_ID)
      
       OE_AGREEMENTS_B
        (AGREEMENT_ID)

        OE_ORDER_SOURCES
        (ORDER_SOURCE_ID)

        OE_LINE_ACKS

        OE_HEADER_ACKS

        OE_WORKFLOW_ASSIGNMENTS
        (ASSIGNMENT_ID)

        OE_PRICE_ADJUSTMENTS
        (PRICE_ADJUSTMENT_ID)

        FND_CURRENCIES
        (CURRENCY_CODE)

       OE_CREDIT_CHECK_RULES
       (CREDIT_CHECK_RULES_ID)

       OE_TRANSACTION_TYPES_ALL
        (TRANSACTION_TYPE_ID)

       RA_CUST_TRX_TYPES_ALL
        (CUST_TRX_TYPE_ID)

       MTL_SYSTEM_ITEMS_B
       (INVENTORY_ITEM_ID, ORGANIZATION_ID)

       OE_ORDER_LINES_ALL
       (LINE_ID)
       OE_SETS
        (SET_ID)

  1. Customers
Diagram 2 shows the tables and relationships that store customers,
customer addressesk, site uses, contacts, and phone numbers. This

 

Tables


RA_SALESREPS_ALL
(SALESREP_ID)

RA_TERMS_B
(TERM_ID)

RA_CONTACTS_HZ
(CONTACT_ID)

RA_RULES
(RULE_ID)

HR_ALL_ORGANIZATION_UNITS
(ORGANIZTION_ID)

  1. Items and Models

Diagram 3 shows the tables and relationships that store inventory items
and configurations (bills of material, or BOMs). this diagram also
shows the tables and relationships that link directly to item and BOM
tables.

           Tables

           BOM_INVENTORY_COMPONENTS
           (COMPONENT_SEQUENCE_ID)

           MTL_CUSTOMER_ITEMS
          (CUSTOMER_ITEM_ID)

          MTL_LOT_NUMBERS
          (INVENTORY_ITEM_ID, ORGANIZATION_ID, LOT_NUMBER)

          MTL_CUSTOMER_ITEM_XREFS
          (CUSTOMER_ITEM_ID, INVENTORY_ITEM_ID,
       MASTER_ORGNIZATION_ID)

        MTL_CROSS_REFERENCE_TYPES
        (CROSS_REFERENCE_TYPE)

       MTL_CROSS_REFERENCES
       (INVENTORY_ITEM_ID, ORGANIZATION_ID, CROSS_REFERENCE_TYPE,
         CROSS_REFERENCE)

  1. Price Adjustments

Diagram 4 shows the tables and relationships that store price
adjustments, price adjustment associations, and price adjustment
attributes. This diagram also shows the tables and relationships that
link directly to pricing tables.

           Tables

          QP_LIST_HEADERS_B
          (LIST_HEADER_ID)

          QP_LIST_LINES
          (LIST_LINES_ID)

          OE_ORDER_PRICE_ATTRIBS
         (ORDER_PRICE_ATTRIB_ID)

         OE_PRICE_ADJUSTMENTS
         (PRICE_ADJUSTMENTS_ID)

         OE_PRICE_ADJ_ASSOCS
         (PRICE_ADJ_ASSOC_ID)

        OE_PRICE_ADJ_ATTRIBS
        (PRICE_ADJ_ATTRIB_ID)

  1. Transaction Types

Diagram 5 shows the tables and relationships that store transaction
types along with the tables and relationships that link directly to
transaction type tables.

  1. Order Import

Diagram 10 shows the tables and relationships that store imported
order information.

            Tables

            OE_HEADERS_IFACE_ALL

           OE_CREDITS_IFACE_ALL

           OE_PRICE_ATTS_IFACE_ALL

           OE_LINES_IFACE_ALL

            OE_PRICE_ADJS_IFACE_ALL

            OE_RESERVTNS_IFACE_ALL

            OE_LOTSERIALS_IFACE_ALL


  1. Drop Shipments

Diagram 11 shows the tables and relationships that store drop shipped
sales order lines and their corresponding requisition and purchase
order linke. This diagram also shows the tables and relationships that
link directly to sales order and purchase order tables.


            Tables    

          RCV_SHIPMENT_LINES
          (SHIPMENT_LINE_ID)

          PO_LINE_LOCATIONS_ALL
         (LINE_LOCATION_ID)

          PO_LINES_ALL
         (PO_LINE_ID)

          PO_HEADERS_ALL
          (PO_HEADER_ID)

         PO_DISTRIBUTIONS_ALL
         (PO_DISTRIBUTION_ID)

      OE_ORDER_LINES_ALL
      (LINE_ID)

     OE_DROP_SHIP_SOURCES

     PO_REQUISITION_HEADERS_ALL
     (REQUISITION_HEADER_ID)

     PO_REQUISITION_LINES_ALL
      (REQUISITION_LINE_ID)

     PO_REQ_DISTRIBUTIONS_ALL
     (DISTRIBUTION_ID)

    PO_REQUISTIONS_INTERFACE_ALL
    (TRANSACTION_ID)

   PO_INTERFACE_ERRORS
   (INTERFACE_TYPE, INTERFACE_TRANSACTION_ID)
 
 
 

No comments:

ORA-01552: cannot use system rollback segment for non-system tablespace 'TEMP'

 ORA-01552: cannot use system rollback segment for non-system tablespace "string" Cause: Used the system rollback segment for non...